Villkor

ALLMÄNT

Neutralized AB 

Briggvägen 3 

439 35 Onsala 

 Telefon: 070-714 70 12 

 E-post: hello@neutralized.se 

 Organisationsnummer: 559347-1484

KÖPVILLKOR

Genom att du skickar in din order och betalar för den på neutralized.se godkänner du våra då gällande köpevillkor och intygar att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. För att göra ett köp på neutralized.se måste du ha fyllt 18 år.  

Neutralized reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel, till exempel fel pris, fel i produktbeskrivningar, färgavvikelser samt felaktiga lagersaldon. Vi förbehåller oss rätten att häva köp i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning. Neutralized förbehåller sig rätten att när som helst ändra allmänna villkor, priser, sortiment, beskrivningar eller bilder på hemsidan.  

Kampanjer gäller under en specifik tidsperiod eller så långt lagret räcker, om ej annat anges. Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig epostadress. Kontrollera gärna skräpposten för säkerhets skull. 

I nuläget går det endast att köpa produkter I Sverige med frakt inom landet. 

PRISER & BETALNING

Att beställa produkter och betala via neutralized.se är säkert och enkelt. Vi använder oss av väletablerade och kända betallösningar.

BETALSÄTT

Neutralized erbjuder olika betalsätt. Dessa anges i kassan på hemsidan. Neutralized samarbetar med Klarna för säkra online-betalningar. Du kan välja att betala mot Klarna direkt, faktura, delbetalning och konto samt kreditkort såsom svenskregistrerade Mastercard, Eurocard och Visa i kassan via Klarna Checkout. Inga kortavgifter tillkommer. 

KLARNA DIREKTBETALNING – VIA DIN INTERNETBANK
Du kan betala köpet direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras per automatik från det bankkonto som du har anslutit på Klarnas hemsida. Pengarna dras 1-2 bankdagar efter det att ditt paket har skickats. 

KLARNA FAKTURA
Med Klarna Faktura får du fakturan separat via e-post i samband med att din order skickas från oss. Fakturan ska betalas inom 30 dagar.  

KLARNA DELBETALNING 

Du kan även välja att delbetala din beställning i upp till 36 månader, eller upp till 12 månader utan ränta. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande beloppet. 

KLARNA MÅNADSFAKTURA
Månadsfakturan samlar alla dina Betala senare-inköp på en faktura med förfallodatum i slutet av månaden.  

Läs mer om Klarna och de olika betalalternativen, VILLKOR inklusive uppdaterad information om EFFEKTIV RÄNTA  www.klarna.com 

SÅ GÅR DET TILL

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse som skickas till dig via mail. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig e-postadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under skräppost. 

FRAKT & LEVERANSER

]Vi erbjuder fri frakt inom Sverige när du handlar för minst 500 SEK. Understiger ordervärdet 500 SEK debiteras du en fraktavgift som varierar beroende på vikten på varorna samt leveranssätt/leverantör som du som kund väljer när du kommer till kassan. 

Vid eventuell retur debiteras du 49 SEK. Kontakta oss på hello@neutralized.se för ev fraktsedel. Skriv ”retur” i ämnesfältet. Vid ev reklamation skriv ”reklamation” i ämnesfältet. 

Vi skickar varorna så snart som möjligt när vi får beställningen, oftast samma dag. Leveranstiden styrs sedan efter kundens val av leverantör, vanligtvis 1-5 arbetsdagar . Så fort din försändelse lämnat vårt lager får du ett bekräftelsemail som innehåller kollinummer och spårningslänk. 

Var noga med att hämta ut din försändelse inom de dagar som står angivna på din avi. För paket som går i retur till oss fakturerar vi 250 SEK för att täcka avgifter samt administrativa kostnader. Kontakta oss om ni önskar att vi skickar ut produkterna på nytt.

ÅNGERRÄTTEN, RETUR– OCH REKLAMATIONSPOLICY SAMT INSTRUKTIONER 

]Du som kund som har handlat produkter från Neutralized hos återförsäljare skall alltid vända dig direkt dit för att få hjälp med ångerrätt, reklamationer samt annan hjälp som berör ditt köp. 

Om du har handlat på neutralized.se skall du vända dig direkt till oss för att få hjälp med ångerrätt samt reklamationer. 

Som privatkund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag då du mottar produkten. Detta gäller endast oöppnade, oanvända produkter med eventuellt tillhörande emballage.  

Kontakta NEUTRALIZED AB genom att maila hello@neutralized.se och skriv ditt ärende i ämnesraden; ”ångrat köp” samt ordernummer. Vi kommer då att efterfråga information om din retur samt skicka dig en digital fraktsedel. Uppge alltid ditt ordernummer! När vi har mottagit din retur och gjort bedömningen att produkten är i väsentligt oförändrat skick kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet. Dock debiteras du 49 SEK för returfrakten om inget annat är överenskommet. 

Har du fått en skadad produkt eller saknar en produkt i din leverans gör du en reklamation. Det gör du även om du misstänker att det är något fel på en produkt. För att reklamera en produkt kontaktar du NEUTRALIZED AB. Det gör du genom att maila hello@neutralized.se med ”reklamation” i ämnesraden samt ordernummer.  

Vi kommer då att efterfråga information om din retur samt skicka dig en digital fraktsedel om vi anser att ärendet är en reklamation. Uppge alltid ditt ordernummer! För att NEUTRALIZED AB ska kunna ersätta en reklamation måste minst halva innehållet vara kvar. Reklamationen skall ske inom 30 dagar från inköp. När vi mottagit din/dina produkter och gjort bedömningen att reklamationen är godkänd kommer vi inom 14 dagar att återbetala dig, samt meddela dig via mail att ärendet är avslutat. Återbetalning sker med samma betalsätt som användes vid köpet. 

SKADOR  FÖRSÄNDELSE

Om du upptäcker att paketet är skadat, så att produkterna troligen också är skadade: Ta inte emot paketet utan låt det gå i retur till oss.
 Alternativt fota det oöppnade paketet och kontakta oss direkt!

PERSONUPPGIFTER

NEUTRALIZED AB och de tjänsteleverantörer som behandlar personuppgifter för NEUTRALIZED AB:s räkning, så kallade personuppgiftsbiträden, kommer att behandla dina eller dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning och andra tillämpliga lagar.

Se mer om NEUTRALIZED AB:s och dess tjänsteleverantörers behandling av personuppgifter under rubriken INTEGRITETSPOLICY.

Genom att genomföra köp via neutralized.se godkänner du denna policy.

INTEGRITETSPOLICY 

Datasekretess är viktigt och Neutralized vill vara öppna och transparenta med vår hantering av personuppgifter. Integritetspolicyn är uppdaterad och förtydligad enligt de nya villkoren för GDPR* som trädde i kraft 2018-05-25.

Det är viktigt att du förstår och tar del av vår integritetspolicy så att du känner dig trygg i vår behandling av dina personliga uppgifter.

Dina personuppgifter används för att hantera ditt köp online på neutralized.se genom att behandla dina beställningar och returer via våra onlinetjänster och skicka dig meddelanden om leveransstatus eller i händelse av problem med leveransen av dina artiklar. Behandling av dina personuppgifter är nödvändigt för att vi ska kunna tillhandahålla tjänsten och leverera din order.

Vi använder dina personuppgifter för att:

  1. Hantera dina betalningar.
  2. Hantera klagomål och ärenden gällande produkter.
  3. Skicka dig marknadsföringserbjudanden och information via e-post och sms.
  4. Uppfylla kraven i lagar, domstolsutslag och myndighetsbeslut.
  5. Det innefattar att använda dina personuppgifter för att samla in och kontrollera bokföringsuppgifter för att följa bokföringsreglerna. Behandlingen av dina personuppgifter är nödvändig för att vi på Neutralized ska kunna fullgöra våra skyldigheter enligt lag.
  6. Identifiera dig och för att bekräfta att du innehar den lagstadgade minimiåldern för att genomföra köp online samt för att bekräfta din adress vid kontakt med externa partner.

Vi använder oss av Klarna som betalningspartner och ger dig som kund möjligheten att betala på flera sätt. Oavsett vilket sätt du väljer att betala på tillhandahålls och skyddas dina uppgifter av Klarna. Detta för att kunna fullfölja ett köpeavtal. Här kan du även välja att bli ”ihågkommen per automatik” eller ”blockerad” det senare innebär att dina betalningsuppgifter inte sparas och per automatik fylls i vid varje köptillfälle.

Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer, e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje part för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt.

Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte. Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kunders beställningar samt erbjuda relevant marknadsföring.

Varje gång vi behandlar personuppgifter som vi samlat in från dig får du information om huruvida tillhandahållandet av dessa är lagstadgat eller obligatoriskt i syfte att ingå ett avtal samt eventuella konsekvenser som detta kan få.

Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Du har rätt att begära rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga, inbegripet rätten att komplettera ofullständiga personuppgifter.

Du har rätt att när som helst dra tillbaka medgivandet till behandling av personuppgifter och neka till direktmarknadsföring. Om du gör det kan  vi inte skicka några fler erbjudanden i form av direktmarknadsföring eller information till dig som bygger på ditt medgivande.

Du har rätt att när som helst radera alla personuppgifter som behandlas av oss med undantag av följande situationer:

  • Du har ett pågående ärende med kundservice.
  • Du har en pågående order som ännu inte har skickats eller delvis har skickats.
  • Du misstänks för att ha eller har missbrukat våra tjänster under de senaste fyra åren.
  • Om du har gjort inköp sparar vi dina personuppgifter i anslutning till transaktionen i bokföringssyfte.

Det svenska företaget, Neutralized AB är registeransvarig för de personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.

Neutralized AB
Briggvägen 3
439 35 Onsala

Företagsregister: Bolagsverket
Organisationsnummer: 559347-1484

Neutralized behöver samla information om din användning av våra onlinetjänster med hjälp av cookies. Dessa små textfiler skickas av oss till din enhet för att vi ska kunna komma ihåg dig nästa gång du besöker oss. Cookies bygger en bild av dina intressen och behov samt hur just du använder vår webbplats. Dessa textfiler gör även att vi kan försäkra oss om att vi skickar annan relevant information inom marknadsföring såsom erbjudanden och internetbaserad annonsering.

Information som vi kan komma att samla in är namn, hemadress, e-post, telefonnummer, IP-adress, köphistorik, sökkriterier, webbläsare när du besöker oss, hur länge du stannar på sajten, platsdata, tidigare köp och i vissa fall kan vi även komma att kontakta dig i fasen efter avslutat köp.

De uppgifter som vi samlar in från dig lagras inom det europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EEA).

Om du anser att vi på Neutralized behandlar dina personuppgifter på ett oriktigt sätt kan du kontakta oss. Du har också rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet.

Vi kan behöva uppdatera vår integritetspolicy. Den senaste versionen av vår integritetspolicy finns alltid tillgängligt på vår webbplats.

*Allmänna dataskyddsförordningen (Europaparlamentets och rådets förordning (EU) nr 2016/679, förkortat GDPR (General Data Protection Regulation) EU-förordningen som började gälla i hela EU 2018-05-25. GDPR ersatter den svenska Personuppgiftslagen (PUL).